Jak se neztratit v PPC reklamních systémech

PPC reklama zásadně proměnila svět online marketingu a v současnosti je jednoznačně nejvyužívanější formou reklamy. Její zásadní výhodou je to, že inzerent za zobrazení reklamy platí jen tehdy, když reklama zaujme někoho natolik, že na ni klikne. Platíte tedy jen v případě, když reklama najde vhodného zájemce, který se chce o vás či vašich produktech dozvědět víc a kliknutím na reklamu přijde na váš web nebo e-shop. Z tohoto principu v angličtině definovaného jako Pay-Per-Click také vychází název tohoto typu reklamy.

Benefity PPC reklamy

  • Její výsledky se projeví brzy po spuštění kampaní. Téměř ihned vás mohou vynést na první pozice ve výsledcích vyhledávání a přivést vám první zákazníky.

  • Efektivně využívá vložené investice. V rukách zkušeného PPC specialisty, který se postará o vhodné nastavení a zacílení kampaní, může být PPC reklama vhodným nástrojem pro vaše cíle.

  • Nabízí výběr z mnoha typů, formátů, umístění reklam a cílení kampaní. To umožňuje postavit reklamu na míru každému podnikání a nastavených cílů.

  • Má měřitelné výsledky. Dnešní PPC systémy jsou založené na měření dat, která jsou důležitá nejen pro vyhodnocení úspěšnosti reklamy, ale také jako zpětná vazba pro optimalizaci kampaní.

Nevýhodou PPC reklamy je to, že využití všech těchto možností vyžaduje mnoho znalostí a zkušeností. PPC reklama může být velice efektivní, ale také může spotřebovat celý rozpočet a nepřinést vůbec nic. Založení reklamního účtu i spuštění kampaně zvládne každý, ale tím práce teprve začíná. Jen pravidelná správa a optimalizace kampaní na základě dobře postavené strategie vede k očekávaným výsledkům. Reklamní systémy se také neustále mění a dnes díky AI více než v minulých letech platí „kdo chvíli stál, stojí opodál“. Sledování a implementace novinek je proto denním chlebem našich PPC specialistů.

PPC reklamní systémy

Google Ads (dříve Google AdWords)

Google Ads je online reklamní služba, díky které mohou inzerenti propagovat své služby a produkty v reklamní síti Google a na webech partnerů v síti Google AdSense. Díky tomuto reklamnímu systému se vaše reklama může zobrazit ve vyhledávači Google a dalších službách od společnosti Google, jako je Google Maps nebo Google Play, ale také na YouTube a mnoha dalších zahraničních i českých webech. Je asi nejvíce propracovaným a nejrychleji se vyvíjejícím PPC systémem a my ho využíváme téměř u všech klientů.

Nabízí tyto typy reklam:

  1. reklamy ve vyhledávání,
  2. reklamy v obsahové síti,
  3. Performance Max kampaně,
  4. reklamy Google Nákupy,
  5. videoreklamy,
  6. reklamy pro mobilní aplikace.

Sklik

Sklik je českým PPC reklamním systémem, který nabízí umístění reklam ve vyhledávači Seznam.cz, dalších službách od společnosti Seznam, jako je Firmy.cz, Zboží.cz, Novinky.cz, Sbazar.cz a mnoha dalších českých webech. Zaměřuje se na český trh a zahraniční uživatelé ho neznají, proto je nevhodnou platformou pro cílení na zahraniční trhy. Celkově je zde menší počet uživatelů, ale také menší konkurence. Sklik doporučujeme zejména těm klientům, pro které je zásadní obsahová reklama. Výhodou je také jeho napojení na Zboží.cz. Největší sílou Skliku je právě inzerce na Seznamu a jeho podstránkách ,kde český uživatel tráví mnoho času konzumování jeho obsahu. Díky tomu jste v rámci jak akvizičních, tak remarketingových aktivit schopni zasáhnout relativně snadno a efektivně svojí cílovou skupinu.

Nabízí tyto typy reklam:

  1. reklamy ve vyhledávání,
  2. reklamy v obsahové síti,
  3. produktové reklamy,
  4. videoreklamy.

Microsoft Advertising (dříve Bing Ads)

Tento PPC reklamní systém od společnosti Microsoft je populární zejména v USA, ale využívá se i v Evropě. Pro zobrazování reklam využívá internetový vyhledávač Bing a Yahoo! Výhodou pro českého inzerenta je menší konkurence i cena za proklik.

Nabízí tyto typy reklam:

  1. reklamy ve vyhledávání,
  2. obsahová reklama,
  3. shopping kampaně.

Reklamní systémy na sociálních sítích

Se stále větší oblibou sociálních sítí se otevřely nové možnosti pro PPC reklamu na těchto platformách. Nabízejí unikátní možnosti jak cílit na publika na základě jejich zájmů, chování a demografických údajů.

Meta Ads (dříve Facebook a Instagram Ads)

Sociální sítě Facebook a Instagram jsou v ČR velmi oblíbené. Vlastní FB účet má u nás asi 6 milionů lidí. Pryč jsou ale doby, kdy k šíření příspěvku na Facebooku stačilo kliknout na tlačítko „Propagovat příspěvek“. Meta Ads dnes nabízí pomocí platformy Meta Business Manager pokročilé možnosti nastavení díky množství dat, které o uživatelích Facebooku a Instagramu sbírá. Cílit tak lze na uživatele, kteří na vaši reklamu reagovali, ale také na tzv. Lookalike publika, která jsou na základě analýzy dat podobná vašim zákazníkům.

Meta nabízí více typů kampaní podle cíle, kterého chcete dosáhnout (Povědomí, Návštěvnost, Projevený zájem, Potenciální zákazníci, Propagace aplikace, Prodeje). Výhodou je také to, že pro spuštění kampaní stačí nižší rozpočet, než je tomu např. u Google Ads.

LinkedIn Ads

Také profesní sociální síť LinkedIn umožňuje zobrazovat svým uživatelům PPC reklamu a stává se velmi oblíbeným nástrojem na získávání leadů (kontaktů). Je skvělým místem, kde oslovit potenciální zákazníky z konkrétní profese, protože umožňuje cílení na základě pracovních pozic, odvětví, dovedností a dalších prezentovaných dat.

Reklamy se zobrazují ve formě příspěvků, zpráv, textového obsahu a dynamické reklamy. Náklady na reklamu jsou vyšší než u ostatních systémů a je zde definován minimální rozpočet a cena za proklik, ale díky velmi úzkému a přesnému cílení mohou být kampaně velmi efektivní.

TikTok Ads

TikTok Ads je mladým reklamním systémem dostupným v ČR od roku 2022, přesto má velký komerční potenciál. TikTok je nejrychleji rostoucí sociální sítí. Cena reklamy je poměrně nízká a konkurence zde ještě není vysoká. Nejvíce uživatelů této sociální je ve věkové skupině 18 až 24 let, ale postupně se rozšiřuje skupina 25 až 35 let. Je proto ideální pro PPC reklamu firem, které cílí na tato mladá publika.

TikTok je založený na sdílení krátkých videí, a tak je hlavním reklamním formátem právě video. Cílení je zaměřené na maximální dosah, návštěvnost webu, nákupy nebo třeba instalaci aplikací. Zásadní je prezentovat pomocí reklamy hodnotný a zábavný obsah, který cílovou skupinu opravdu zaujme.

X Ads (dříve Twitter Ads)

Také Twitter (neboli sociální síť X) je místem, kde mohou inzerenti hledat nové zákazníky. Reklamní systém však neposkytuje tak komplexní možnosti jako např. Facebook a v českém prostředí využívá tuto síť poměrně málo uživatelů (více než 600 tisíc).

Základním formátem této platformy jsou krátké zprávy o délce 280 znaků, které mohou být doplněny o fotky nebo video. Často se zde diskutují politická, společenská a kulturní témata. Využití tohoto reklamního systému je vhodné zejména u těch inzerentů, kteří využijí unikátní cílení na sledující vybraných uživatelských profilů, jako je např. konkurence. Twitter neboli X není pro každého, ale jestli se vaše cílová skupina na této síti nachází, tak by byla škoda toho nevyužít.

Kde tedy inzerovat?

Na tuto otázku neexistuje univerzální odpověď. Výběr vhodné PPC platformy závisí na několika faktorech. My se ptáme na tři základní otázky:

1// Kdo je vaše cílová skupina a kde tráví svůj čas?

Např. generaci Z nenajdete na Seznamu a Baby boomers na Tik Toku. Aby byly vaše PPC kampaně efektivní, musíte inzerovat na těch komunikačních kanálech, kde vaše cílová skupina hledá informace a nakupuje.

2// Jakých cílů chcete dosáhnout?

Potřebujete posílit sílu vaší značky a zvýšit návštěvnost vašeho webu? Nebo máte e-shop a prodej produktů je vaší prioritou? Jaká metrika je pro vás klíčová? I na tom záleží volba reklamního systému.

3// Jaký rozpočet na PPC reklamu plánujete investovat?

Málokterý klient má neomezený budget. Důležité je zvolit takovou reklamní platformu, která rozpočet maximálně využije a zajistí vysokou návratnost.

Vyplatí se investovat čas do strategie!

Pro každého našeho klienta navrhujeme jedinečnou kombinaci individuálně zacílených PPC kampaní, často napříč reklamními systémy, které nejlépe odpovídají jeho možnostem a potřebám. Těžíme ze zkušeností našich specialistů a dobře postavené PPC strategie, která je opřená o analýzu všech dostupných dat.

Rádi i pro vás navrhneme optimální strategii a postaráme se o PPC kampaně. Pojďme se sejít a najít ten ideální reklamní systém právě pro vás!

viktory logo

Máte zájem o spolupráci? Rádi byste u nás pracovali? Pojďme zajít na společný oběd či kávu.
Nebo si rezervujte termín na nezávaznou online konzultaci.

Kontakt

  • Viktory digital s.r.o.

  • Vršovická 817/5, 101 00 Praha

  • IČ: 17532256

  • DIČ: CZ17532256

  • Jsme plátci DPH


© 2023 Viktory digital s.r.o.  Všechna práva vyhrazena