Jako zpětný odkaz (backlink) je označována provázanost mezi dvěma stránkami jednoho webu nebo různých webů, kdy jeden odkazuje na druhý prostřednictvím hypertextového odkazu v textu.
Odkazy se rozdělují na interní a externí.
-
Interní odkazy odkazují z jedné podstránky na druhou podstránku stejného webu, např. z článku odkazujete na jiný článek s doplňujícími informacemi nebo na ceník či formulář.
-
Externí odkazy jsou ty, kdy na podstránky svého webu vložíte odkaz na cizí web nebo z cizího webu míří odkaz na vaše stránky.
Zpětné odkazy patří mezi důležité faktory v rámci SEO, které algoritmy vyhledávačů vyhodnocují a i na jejichž základě vám přiřadí pozici ve výsledcích vyhledávání. Nezáleží, kolik odkazů na stránku odkazuje, ale především jaká je jejich kvalita. Jinou hodnotu má, pokud na váš web s potřebami pro chovatele zvířat odkazuje stavební firma a jinou, když se o něm zmíní výrobce krmiva.
Všechny zpětné odkazy, které na váš web směřují, můžete jednoduše zkontrolovat v nástroji Google Search Console, kde se vám zobrazí přehled URL adres odkazujících na vaši doménu.
Mít přehled o tom, jaké stránky na váš web odkazují je důležité. Proč?
- Získáte přehled o tom, kdo o vás co píše.
- Zpětné odkazy na kvalitních webech zvednou důvěryhodnost a přivádí návštěvnost na web.
- Velké množství odkazů z nerelevantních webů může naopak snížit hodnocení ze strany vyhledávačů nebo vést k tomu, že vás přestanou indexovat.
Jak zpětné odkazy na váš web získat?
-
Pište články na zajímavá z vašeho oboru a požádejte majitele relevantních webů, aby informace sdíleli se svými zákazníky.
-
Veďte přínosné rozhovory, kdy například jako majitel e-shopu s potřebami pro chovatele uděláte rozhovor o výživě koček s výrobcem krmiva. Tento rozhovor si poté na webové stránky umístíte oba.
-
Zpětné odkazy je možné také nakupovat nebo domlouvat vzájemné odkazování s majiteli jiných webů.
-
Odkazujte na váš web v komentářích v diskuzích, pokud máte k tématu co říci a úzce souvisí s vaším oborem.