XML (eXtensible Markup Language) feed je typ datového souboru, který slouží k přenosu informací mezi různými systémy a platformami. Z pozice e-shopů se nejčastěji využívá k poskytování klíčových informací o produktech. Uplatnění nachází u produktové inzerce ve zbožových srovnávačích, marketplaces, PPC systémech, sociálních sítích a v dalších platformách, na kterých je možné realizovat produktovou reklamu.
V rámci své struktury obsahuje název zboží, jeho cenu, varianty, EAN, počet kusů a další specifikace. U každého z inzertních systémů je potřeba počítat se specifickými nároky na obsah feedu a pojmenování tagů. O těch se můžete dozvědět více na konkrétních platformách, níže uvádíme ty nejzásadnější z nich.
Specifikace XML feedu
Jednou z hlavních výhod XML feedů v e-commerce je možnost rychlé aktualizace informací o produktech na více prodejních kanálech. Inzertní servery využívají získaná data pro zobrazení produktů na svých webech nebo pro tvorbu reklamních kampaní.
Pro kontrolu, úpravu a optimalizaci feedu využíváme aplikaci Google Merchant Center nebo Heureka.