Zkratka RLSA označuje anglický název „Remarketing Lists for Search Ads“, který je možné do češtiny přeložit jako Remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání. S touto funkcí se setkáte v Google Ads a můžete díky ní přizpůsobovat své search (vyhledávací) reklamy pro uživatele, kteří již přišli do kontaktu s vaším webem. Vaše reklamy se jim zobrazí v momentě, kdy do Google vyhledávání zadají klíčová slova spojená s vašimi produkty či službami.
Jak RLSA funguje?
Vytváření seznamů pro remarketing.
Všechno začíná sběrem dat o uživatelích vašeho webu, na základě kterých můžete vytvářet různé seznamy pro různé typy návštěvníků. Může se jednat například o ty, kteří navštívili konkrétní stránku, přidali položku do košíku, ale nedokončili nákup a další.
Použití seznamů v reklamních kampaních.
Seznamy pak můžete přidružit k vašim reklamním kampaním v Google Ads. Pro různé seznamy je pak možné na základě vašich cílů upravovat vaše nabídky – například nabízet vyšší cenu za proklik (CPC) pro uživatele, kteří byli blízko dokončení nákupu, ale nakonec k němu nedošlo. Reklama tak bude mít vyšší šanci na zobrazení.
Zacílení a personalizace.
RLSA umožňuje mimořádně přesné zacílení. Nemusíte tedy všem zobrazovat stejné sdělení, ale reklamy přizpůsobovat tak, aby odpovídaly specifickým potřebám a zájmům vašich dřívějších návštěvníků. Pokud například někdo opustil košík s nějakým produktem, můžete mu zobrazit reklamu, která tento produkt nabídne za sníženou cenu, a tak dosáhnout vyšší šance na dokončení nákupu.
RLSA je efektivním nástrojem pro zvyšování relevance reklam, snižování celkových výdajů na reklamu, a ve finále také zlepšení celkového ROI vašich kampaní.