Retargeting je termín používaný v českém reklamním systému Sklik. Představuje funkci, která umožňuje cílené zobrazování reklam uživatelům, kteří již interagovali s určitým webem nebo navštívili jeho konkrétní stránky. To totiž naznačuje jejich zájem o nabízené produkty nebo služby, díky čemuž je mnohem pravděpodobnější, že provedou konverzi.
Retargeting = remarketing
Téměř stejnou funkcionalitu nabízejí i jiné reklamní systémy, které ji však běžně označují jako remarketing. Řeč je primárně o Google Ads, Facebook Ads, Microsoft Advertising nebo LinkedIn Ads.
Existence retargetingu vychází z faktu, že uživatelé ve většině případů neuskuteční konverzi hned při první návštěvě webu. Rozhodovací proces vedoucí k nákupu se často protahuje na několik měsíců, a proto je důležité, aby se firma uživatelům pravidelně připomínala. Zákazníci potřebují čas na zvážení svého nákupu, a tak procházejí různé webové nabídky. Bez retargetingu by mohli na váš web zapomenout a nakoupit jinde.