On-page SEO

On-page SEO (search engine optimization) neboli on-page faktory jsou parametry webových stránek, které významně ovlivňují jejich umístění ve vyhledávačích, a tedy i získanou návštěvnost. Zahrnuje optimalizaci obsahu stránky, včetně textů, obrázků a HTML kódu. Opakem on-page faktorů jsou off-page faktory, které se zabývají optimalizací webové stránky mimo ni, tedy například zpětnými odkazy.

On-page SEO je kontinuálním procesem, který vyžaduje pravidelnou kontrolu a aktualizaci. Toto úsilí nejen zvyšuje viditelnost ve vyhledávačích, ale také zlepšuje uživatelskou zkušenost na webu, což je klíčové pro udržení návštěvníků a přeměnu jejich zájmu na konverzní akce.

Co patří mezi on-page faktory?

Titulek (title) 
Krátký text s maximální délkou 60 znaků, který definuje obsah konkrétní stránky. Na každé stránce webu by měl být unikátní.

Meta popisek
Text o maximální délce 155 znaků, který blíže popisuje obsah stránky. Ve výsledcích vyhledávání se zobrazuje pod titulkem.

Obsah stránky
Pro optimální výsledky je potřeba tvořit hodnotný a dobře strukturovaný obsah. Rozdělen by měl být do nadpisů a podnadpisů h1, h2, h3 apod., díky čemuž se stává čitelnější a atraktivnější jak pro uživatele, tak vyhledávače.

Webová navigace
Správně vytvořená webová navigace uživatelům usnadňuje orientaci na webu a vyhledávačům indexaci obsahu. Měla by být intuitivní a jednotlivé položky by měly přesně definovat, jaký obsah je na cílové stránce.

Optimalizace obrázků
Obrázky na webové stránce by neměly být zbytečně velké, aby nezpomalovaly načítání webu. Také by k nim měl být vytvořen jejich alternativní textový popis, aby fulltextové vyhledávače lépe rozpoznaly, co je na nich zobrazeno.

Interní odkazování
Obsah napříč celým webem by měl být vzájemně propojen pomocí interních odkazů. Vyhledávače pak lépe chápou strukturu webu.

Rychlost načítání stránek
Nejenže rychlé načítání stránek zlepšuje uživatelskou zkušenost, ale také je klíčovým faktorem při hodnocení ze strany vyhledávačů.

Optimalizace pro responzivitu
Stále větší procento uživatelů přistupuje na internet z mobilních zařízení. Web by měl na takové situace být připraven – a zajišťovat srovnatelnou kvalitu uživatelské zkušenosti jako na počítači.

Struktura URL
Adresy stránek by měly být čisté a odrážet strukturu webu, aby byly snadno pochopitelné jak pro uživatele, tak vyhledávače.

Už ti nic neuteče

viktory logo

Máte zájem o spolupráci? Rádi byste u nás pracovali? Pojďme zajít na společný oběd či kávu.
Nebo si rezervujte termín na nezávaznou online konzultaci.

Kontakt

  • Viktory digital s.r.o.

  • Vršovická 817/5, 101 00 Praha

  • IČ: 17532256

  • DIČ: CZ17532256

  • Jsme plátci DPH


© 2023 Viktory digital s.r.o.  Všechna práva vyhrazena