SEM je zkratka pro Search Engine Marketing, neboli marketing ve vyhledávačích. Zahrnuje všechny online marketingové činnosti, jejichž cílem je co největší návštěvnost z internetových vyhledávačů a maximum konverzí. Vzhledem ke stoupajícímu počtu lidí, kteří produkty vyhledávají a nakupují online, roste i důležitost tohoto druhu marketingu.
Do výsledků vyhledávání se můžete dostat placeným i organickým způsobem, a to díky:
- SEO (Search Engine Optimalization). Optimalizace pro vyhledávače vám umožní na základě klíčových slov na vašem webu prorazit v organických (neplacených) výsledcích vyhledávání.
- PPC (Pay Per Click) reklama. Zahrnuje placené inzeráty ve vyhledávačích, které se zobrazují jako první na uživatelem hledané klíčové slovo. U nás to jsou nejčastěji reklamy na Seznamu (Sklik) nebo na Google (Google Ads). Za reklamu platíte pouze v případě, že na ni potenciální zákazník klikne a je tak převeden na váš web. Na rozdíl od běžné reklamy je PPC přijímáno pozitivně, protože uživatelům zobrazuje přesně to, co hledají.
Díky SEM budou na váš web proudit potenciální zákazníci vyhledávající některý z produktů, který máte v nabídce a je tak tedy velká pravděpodobnost, že ho chtějí i zakoupit. V návaznosti na pravidelné zobrazování ve vyhledávačích navíc zvýšíte viditelnost vaší značky. SEM také efektivně využívá váš rozpočet, protože v případě PPC reklamy platíte jen za uživatele, kteří se na váš web proklikli právě přes reklamu. Úspěšnost marketingu ve vyhledávačích můžete vyhodnotit pomocí reklamních a analytických nástrojů jako je například Google Analytics.