Skip to main content

PR

PR je zkratka pro Public Relations neboli vazby s veřejností. Je to obor, který se zaměřuje na budování image, ať už firmy, značky nebo organizace. Cílem je, aby veřejnost tuto společnost znala, vnímala ji pozitivně, měla k ní důvěru a firma se neustále udržovala ve veřejném povědomí. 

Public Relations přispívá k udržení pozitivního obrazu značky, budování důvěryhodnosti a vytváření vztahů s odbornou i laickou veřejností, což všechno má vliv na celkový marketingový mix a pomáhá dosáhnout obchodních cílů společnosti. Díky kvalitnímu PR společnost získá nové zákazníky, prodá více produktů nebo služeb, rozšíří povědomí o značce apod. 

V rámci marketingového mixu zastává tedy Public Relations tyto role:

  • Budování povědomí o značce – šířit informace o společnosti pro zvýšení viditelnosti značky a povědomí o ní mezi cílovou skupinou.
  • Řízení pověsti – udržování a posilování pověsti značky. To zahrnuje správu krizových situací, reakci na negativní zprávy a budování důvěryhodného a pozitivního vnímání značky.
  • Vztahy s veřejností – budování a udržování vztahů s různými skupinami veřejnosti, jako jsou zákazníci, investoři, média, dodavatelé a veřejnost obecně. Tím se usiluje o vytváření dlouhodobých vztahů a důvěry s těmito skupinami.
  • Podpora marketingových kampaní – poskytuje obsah pro média, spolupracuje na akcích nebo vytváří obsah, který podporuje další marketingové aktivity.
  • Komunikace s médii – poskytování informací o novinkách, událostech a vývoji ve společnosti. To může zahrnovat vydávání tiskových zpráv, pořádání tiskových konferencí a poskytování relevantních informací pro média.

Nejčastěji se PR uplatňuje v těchto marketingových formátech:

  • příspěvky na sociálních sítích
  • influencer marketing
  • správa recenzí a komentářů
  • newslettery a jiné formy zpravodajství
  • články v offline i online médiích
  • rozhovory v médiích
  • tiskové zprávy
  • sponzorství a charita
  • podpora kulturních, sportovních a jiných akcí 
  • konference, webináře, školení a jiné akce



Už ti nic neuteče