Zvýšení efektivity PPC kampaní

Jakub-OBUV s.r.o. je prodejce obuvi nabízející obuv Rieker, Tamaris, Marco Tozzi, Jana shoes, S. Oliver, Power, Prestige, HI-TEC apod. Obuv nabízí jak v devíti kamenných prodejnách, tak na webových stránkách obuv.net.

Jakub-OBUV s.r.o.

Majitel se na nás v září 2022 obrátil s požadavkem na zvýšení tržeb a efektivity nákladů. Nebyl to jednoduchý úkol, protože se jednalo o zavedený e-shop, kde PPC reklama běží již od roku 2015. Tedy žádné z nuly na 300 %, jak to v některých případových studiích bývá. Také silná konkurence a špatná ekonomická situace je náročným protivníkem. Přesto se nám daří klientův cíl naplňovat – za 12 měsíců jsme dle Google Ads zvýšili tržby e-shopu o 71 % a PNO naopak o 53 % snížili.

Jak jsme postupovali?

1) Audit nastavení účtu a analytiky

Účet Google Ads jsme pod správu převzali v září 2022. Nejprve jsme provedli kontrolu nastavení účtu, správnost a úplnost sledování konverzí, nastavení remarketingových tagů, správnost propojení s Google Analytics a dalšími sledovacími nástroji. Nastavili jsme rozšířené měření konverzí, které umožňuje získat komplexnější data pro detailní analýzu efektivity reklamních kampaní a usnadňuje optimalizaci výdajů a strategií reklamních aktivit.

Rozhodli jsme se k účtu přistoupit maximálně zodpovědně. V první řadě jsme udělali technický audit současného stavu analytiky. V tomto ohledu jsme objevili nedostatky, jejichž odstranění nám umožnilo posílat do účtu Google Ads více relevantních dat, na základě kterých jsme byli schopni dále rozvíjet a optimalizovat kampaně.

2) Audit kampaní

Poté jsme přistoupili k analýze nastavení kampaní včetně cílů, rozpočtů, klíčových slov, textací a biddovacích strategií, abychom získali komplexní přehled o současném stavu kampaní a identifikovali příležitosti pro jeho optimalizaci a zdokonalení v rámci našich nových strategií a cílů. V té době běžely pouze 3 kampaně:

  • Kampaň Google Nákupy, která spotřebovala 79 % rozpočtu a přinesla 78 % z hodnoty konverzí.
  • Vyhledávací kampaň na brandová klíčová slova, která spotřebovala 4 % rozpočtu a přinesla 19 % z hodnoty konverzí.
  • Bannerová obsahová kampaň, která spotřebovala 17 % rozpočtu a přinesla pouze 3 %
    z hodnoty konverzí.

U všech těchto kampaní jsme viděli potenciál pro výrazný nárůst efektivity.

3) Spuštění nových kampaní

Kampaň Google Nákupy byla účinným kanálem pro generování konverzí a přinášela zásadní hodnotu konverzí. Avšak, abychom posílili dosah a diverzifikovali strategii nabídek, rozhodli jsme se doplnit ji o kampaň Performance Max. Oproti Google Nákupy využívá Performance Max umělou inteligenci a strojové učení k optimalizaci výkonu a dosahu kampaně. To umožňuje oslovovat širší publikum a potenciální zákazníky na různých platformách a v různých formátech, což zvyšuje možnosti dosažení nových zákazníků. Její výkonnost se potvrdila již první měsíc po spuštění.

Graf: Výkon kampaně Performance Max od spuštění 09/2022 (zdroj: Google Ads)

Protože při prodeji obuvi hraje roli také sezónnost, spustili jsme druhou Performance Max kampaň zaměřenou na nabídku sezónní obuvi s odlišnou cílovou ROAS a specifickými podklady.

Pro podporu nejsilnější značky Rieker jsme připravili kampaň ve vyhledávací síti na klíčová slova spojená s touto značkou. Využili jsme kombinovanou reklamu v několika reklamních sestavách.

Další novinkou bylo spuštění DSA vyhledávací kampaně coby efektivní doplněk k vyhledávací kampani na hlavní značku. DSA automaticky vytváří a aktualizuje reklamy na základě obsahu webových stránek, což je u e-shopu s větším množstvím produktů výhodné.

Naopak jsme pozastavili bannerovou obsahovou kampaň, jejíž přínos byl diskutabilní a efektivita nízká. Rozhodli jsme se spoléhat na to, že Performance Max kampaň v rámci svého širokého portfolia formátů a kanálů doručí obsahovou reklamu efektivněji a relevantnějšímu publiku s větší pravděpodobností konverze než je u běžné obsahové kampaně možné.

4) Optimalizace kampaní

Spuštěním nových kampaní práce nekončí, právě naopak. Jen pravidelnou optimalizací kampaní je možné dosáhnout zvyšování výkonu kampaní, snižování nákladů a reagovat na změny. A nejedná se jen o rutinní kontroly klíčových slov, CPC, rozpočtů, vyhledávacích dotazů apod.

  • Průběžná analýza výkonu kampaní nám odhaluje slabá místa, abychom je mohli efektivně odstranit.
  • Aktualizace a úpravy textací a dalších podkladů zvyšují relevanci reklam vůči cílové skupině a celkovou kvalitu reklamy.
  • Pravidelná optimalizace nákladů umožňuje směřovat rozpočet do efektivních kanálů a strategií, minimalizovat zbytečné výdaje a maximalizovat návratnost nákladů na reklamu.
  • Optimalizací také reagujeme na změny, tj. změny nástrojů, metrik a algoritmů vyhledávačů, ale také na trendy v chování zákazníků, společenských změn a dalších vlivů, jako je konkrétně u obuvi počasí.

5) Snižování PNO

Největší výzvou bylo snížení PNO (podíl nákladů za reklamu na obratu), které se v měsících před převzetím správy kampaní pohybovalo mezi hodnotami 21 až 27 %. Po spuštění nových kampaní a jejich optimalizaci sice ještě v posledním čtvrtletí 2022 kleslo PNO na 14,98 %, ale dostat se blíže k 10 % se nám nedařilo. Důvodem byla prioritizace levnějších produktů s vysokým konverzním poměrem na úkor celkového objemu výkonu.  

Jelikož klient chtěl více investovat do dražších modelů, které jsou méně obrátkové, ale současně nepřijít o objem tržeb, které tato skupiny produktů dělala, museli jsme postoupit kroky k tomu, abychom jeho očekávání naplnili.  

Definování této skupiny bylo obtížné, protože byla rozprostřena napříč značkami a cenami. Ve spolupráci s klientem se nám nakonec podařilo označit tuto produktovou skupinu pomocí kombinace filtrů kategorie, ceny a vlastního štítku a vyčlenit ji do samostatné Performance Max kampaně s vyšší návratností prostředků vložených do reklamy (ROAS). 

Tímto krokem (a další optimalizací) začalo PNO poslušně klesat na současných 11,33 %. Za 12 měsíců jsme tedy snížili PNO o 53 %.  

6) Optimalizace produktového feedu

Kvalitní produktový feed se všemi potřebnými informacemi je základem propagace každého e-shopu, ale mít aktivní všechny produkty je u větších e-shopů často jen toužebným přáním. I u obuv.net nebyla optimalizace feedu jednoduchá a po většinu roku se počet zamítnutých produktů pohyboval okolo 35 %. Mnoho úprav a vylepšení jsme provedli přes Mergado, ale o zásadní opravu v souvislosti s hodnotou [gtin] se postaral klient. Sice nám stále jedno procento chybí, ale mít u feedu s několika tisíci položek 99 % aktivních produktů je prostě skvělé.

7) Výsledky

Když to shrneme, tak za rok spolupráce jsme pomohli v účtu Google Ads:

  • zvýšit tržby o 71 %,
  • zvýšit míru prokliku o 103 %,
  • zvýšit konverzní poměr o 210 %,
  • snížit cenu za konverzi o 46 %
  • a snížit PNO o 53 %.

Graf: Tendence tržeb a PNO v období 08/2022 – 09-2023 (zdroj: Google Ads)

Naše úsilí vedlo k pozitivním vylepšením ve všech klíčových parametrech, a to je pro nás skvělou motivací pro další práci.

A co na to klient?

„S firmou Viktory jsme zahájili spolupráci před rokem a s svýsledky jsme spokojeni. Na agentuře bych zejména ocenil jejich široké portfolio zkušeností a rychlou reakci na naše požadavky. Jsme firma, podnikající v oblasti módy. I v tomto oboru Viktory.cz se velmi dobře orientuje skrz elektronickými kanály pro prodej. Jsem rád, že svou práci případně hodnotí sami kriticky. Při zkoušení nových věcí vyhodnotí, jestli jde o slepou uličku nebo budoucí zdroj příjmu.“

Petr Kubíček, majitel

Máte také e-shop a nejste spokojeni s výsledky? Ozvěte se nám a my se o vaše PPC kampaně postaráme!

Poznámka: Tato případová studie se opírá o data doměřená v Google Ads, protože data z Analytics Universal v době přípravy studie již nejsou k dispozici a GA4 neobsahuje data z období před 12 měsíci. 



+71 %

Zvýšení tržeb

– 53 %

Snížení PNO

O výsledcích jen
nemluvíme, máme je!

Za naší prací stojí velmi dobré výsledky, které jsou odrazem našeho know-how, zkušeného týmu a vysoké odbornosti. Podívejte se sami jakých výsledků jsme dosáhli v případových studií, které jsme pro vás připravili.

Spolupracujeme s agenturou Viktory od roku 2020. Společně jsme zvýšili obrat eshopu téměř na čtyřnásobek, překonávajíc naše očekávání. Pro letošní sezonu plánujeme dvouciferný růst.

Spolupráce s agenturou Viktory je pro naši společnost velkým přínosem od samého začátku, kdy pro nás připravili komplexní konkurenční analýzu, která se opírala o výpočet CLV.

PPC a SEO specialisté, nám pomáhají již 3 roky. Díky jejich úsilí se nám podařilo zlepšit naše výsledky vyhledávání a optimalizovat naše reklamní kampaně tak, že návštěvníci našich webových stránek jsou relevantní a kvalitní. Komunikace s celým týmem je vynikající.

Co o nás říkají naši klienti

Co je pro nás důležité

Srozumitelný marketing

Mluvíme jazykem, kterému budete rozumět i vy. Zapojíme Vás do hry a budeme maximálně transparentní.

Proklientský přístup

Každý náš krok je veden nejen s ohledem na stanovené cíle, ale i vaší spokojenost. Jsme partneři.

Data!

Data jsou naše hybná energie na které stavíme veškerou naší práci. Jdeme do hloubky a využíváme pokročilé metody a nástroje.

Inovace

Baví nás novinky, inovace a snažíme se aplikovat nejnovější marketingové a podnikové trendy.

Co získáte, když si nás vyberete

Kvalitní
tým

Náš tým je primárně sestaven z velmi seniorních specialistů, kteří mají za sebou bohatou historii a úspěšné projekty.

Individuální
přístup

Naší práci přizpůsobujeme individuálním potřebám, abychom naplnili vaše potřeby.

Propracovanou
strategii

Společně si nastavíme komplexní marketingovou strategii, která bude vycházet z podnikových cílů.

Funkční
mediaplán

Sestavíme si individuální roční plán, který se bude odvíjet od nastavené marketingové strategie a cílů.

Maximální
transparentnost

Pravidelně, srozumitelně a transparentně spolu budeme procházet odvedenou práci a aktuální výsledky.

Pokročilý
reporting

Společně vám vytvoříme report na míru, který bude obsahovat nejdůležitější metriky pro vyhodnocování výsledků.

Podnikání
opřené o data

Nejsme teoretici. Veškerý marketingové aktivity opíráme o reálná data, která nám umožňují efektivně optimalizovat kampaně.

Klíčové
partnerství

Jsme tu pro vás, nejen jako agentura, ale také jako strategický business partner pro naplnění vašich obchodních cílů.

Co pro vás nyní můžeme udělat

Zdarma

#1 Nezávazná
schůzka

Pojďme se krátce sejít, ať už online nebo osobně a říci si v jaké jste fázi, co vás aktuálně tíží a s čím byste potřebovali pomoct.
Zdarma

#2 Základní
analýza

Po našem setkání pro vás vypracujeme předběžný návrh základní strategie s harmonogramem jednotlivých úkonů.
Zdarma

#3 Cenová
nabídka

Na základě vypracované strategie vám předložíme cenovou nabídku, která bude odpovídat vašim potřebám a cílům.

#4 Zahájení
spolupráce

Na začátku se zaměříme na nejdůležitější aspekty s největším a nejrychlejším dopadem na výsledky.

Potřebujete průvodce marketingem?

Nenecháme vás ve štychu. Váš úspěch je naše vizitka a na dobrém jménu si zakládáme. Řekněte nám, jaké jsou vaše ambice a my vymyslíme, jak je naplnit!

O JAKOU SLUŽBU MÁTE ZÁJEM?

    viktory logo

    Máte zájem o spolupráci? Rádi byste u nás pracovali? Pojďme zajít na společný oběd či kávu.
    Nebo si rezervujte termín na nezávaznou online konzultaci.

    Kontakt

    • Viktory digital s.r.o.

    • Vršovická 817/5, 101 00 Praha

    • IČ: 17532256

    • DIČ: CZ17532256

    • Jsme plátci DPH


    © 2023 Viktory digital s.r.o.  Všechna práva vyhrazena