Popis výchozí situace
Na začátku spolupráce měla firma Tlama Games na sociálních sítích minimální aktivitu. Propagace byla zaměřena na posty a příspěvky, ale reklama na prodej produktů byla naprosto chybějící. Zpočátku se firma spoléhala na přirozený dosah a nezaměřovala se na performance kampaně. Výsledky byly slabé a jasně chyběla efektivní práce s výkonnostními metrikami. Naším cílem bylo vytvořit komplexní marketingovou strategii s důrazem na ziskovost a růst prodejů.
Popis řešení a realizace
V rámci tří let spolupráce se nám podařilo vybudovat komplexní strukturu kampaní a nastavit správné měření a vyhodnocování dat. Nejprve jsme nastavili Facebook Pixel a důrazně se zaměřili na optimalizaci výkonu a ziskovost. Spolupráce s klientem byla velmi intenzivní, komunikace probíhala pravidelně, a to jak při brainstormingu, tak při reportingových schůzkách. Vybudovali jsme robustní partnerský vztah, což nám umožnilo efektivně optimalizovat kampaně a dosáhnout dlouhodobých výsledků.
Ve spolupráci jsme se zaměřili na několik klíčových aspektů:
Rozšíření struktury kampaníZačali jsme segmentovat kampaně podle různých cílových skupin a zvyšovat počet formátů kampaní, aby byla strategie komplexní a flexibilní.
Akviziční kampaněSpustili jsme dynamické a statické kampaně na získání nových zákazníků, které se zaměřovaly na široké publikum zájemců o deskové hry.
Krátkodobé kampaněKampaň zaměřená na novinky a předprodeje se stala pravidelnou součástí strategie. Tyto kampaně podpořily prodeje a umožnily cílení na konkrétní časové okno.
Video marketingZačali jsme využívat videa pro akviziční kampaně a remarketing, což vedlo k pozitivním výsledkům a k nárůstu zapojení.
RemarketingNa základě nasbíraných dat jsme vytvořili efektivní remarketingové kampaně, které nám pomohly zvýšit konverze a udržet zákazníky ve fóru pro opětovné nákupy.
O klientovi
TLAMA Games, jeden z největších prodejců deskových her, se rozhodl zaměřit svou marketingovou strategii na sociální sítě, aby zvýšil povědomí o své značce a dosáhl lepších výsledků na svém e-shopu. Společnost nabízí široký sortiment her od strategických po párty hry a vlastní produkci, a to nejen prostřednictvím svého e-shopu, ale také prodejnou s hernou a showroomem. Spolupracujeme s nimi od roku 2020, kdy jsme se zaměřili na zlepšení výkonu jejich kampaní na sociálních sítích, přičemž hlavním cílem bylo nejen zvýšení tržeb, ale i budování dlouhodobé brand awareness.
Výsledky
Díky zlepšené strategii na sociálních sítích a optimalizaci PPC kampaní jsme dosáhli v roce 2023 následujících výsledků:
V roce 2023 se investice do reklamy zvýšily o 10 %, ale tržby vzrostly o 58 % díky efektivnější optimalizaci kampaní a úspěšnému nasazení nových strategií.
„Výsledky pravidelně překonávají stanovené cíle a i po letech spolupráce máme stále kam růst. “- Miroslav Tlamicha
Co jsme udělali jinak?
Na rozdíl od většiny kampaní jsme se zaměřili na rozšíření struktury a více segmentovali kampaně. V případě Tlama Games se nám osvědčilo, že jsme nezůstali pouze u automatizovaných a dynamických kampaní, ale zahrnuli jsme i statické kampaně. To nám umožnilo lépe cílit na širší publikum, které se nezaměřovalo pouze na generování prodeje, ale i na budování dlouhodobých vztahů s novými zákazníky.
Prospectingové akviziční kampaně zaměřené na zájemce o deskové hry přinesly nárůst tržeb o 198 % a remarketing měl pozitivní dopad na konverze s výrazným zlepšením ROAS.
Závěrem
Tato případová studie potvrzuje, že Performance Max kampaně mohou přinést skvělé výsledky díky správnému nastavení a odborné optimalizaci.