Výsledky za první tři měsíce
(1.11.2024– 31.1.2025)
Shrnutí a přínos pro TLAMA Games
Zvýšení zásahu v nákupechDíky Zombie kampani jsme dostali do hry produkty, které by jinak neměly žádnou šanci na prodej. Jelikož plně automatizované kampaně prioritují jen určité % nejkonverznějších produktů z portfolia a zbývající část postupně utlačují a šanci znovu nedostanou.
Navýšení tržebKampaň přinesla více než 4 miliony Kč v tržbách během tří měsíců.
Udržení efektivityI při vyšším rozpočtu jsme PNO udrželi pod cílovou hranicí.
Automatizace procesuEliminovali jsme nutnost ručního filtrování neaktivních produktů.
Dnes je Zombie kampaň pevnou součástí účtu a nadále přináší skvělé výsledky. Ve Viktory už ale přemýšlíme, jak ji posunout ještě dál.
„Komunikace je rychlá, vstřícná a proaktivníViktory se zajímají o změny u nás ve firmě, zároveň mě průběžně informují o důležitých novinkách z Google Ads, Skliku nebo Meta kampaní, které by mohly ovlivnit naše výsledky.“
- Miroslav Tlamicha
O klientovi
TLAMA Games je špičkou mezi prodejci deskových her a jedním z největších prodejců na trhu od roku 2018. Kromě e-shopu disponují i prodejnou s hernou a showroomem. Nabízejí široký sortiment her od strategických, tématických, rodinných, párty her, ale i jejich vlastní produkci.
Zadání a cíl spolupráce
Společná spolupráce mezi TLAMA Games a Viktory začala v roce 2020. Naším prvním úkolem byla správa Sklik kampaní. Po úspěšné optimalizaci jsme převzali i kompletní správu PPC kampaní včetně Google Ads.
Hlavním cílem bylo zvýšit tržby při udržení efektivity PNO (kolik procent z tržeb jsme utratili za reklamu). Jelikož TLAMA Games je současně i vydavatelství, definujeme cílovou návratnost odděleně pro vlastní hry a další značky. Tomu také odpovídá struktura kampaní, která to zohledňuje.
Cílové PNO
Cílové PNO jsme následně rozdělili podle sortimentu:
Správné řízení kampaní bylo klíčové, protože konverzní okno u zákazníků trvá v průměru 3 týdny. Kvůli tomu jsme nastavili pravidelné synchronizační meetingy s klientem, abychom měli pod kontrolou výkon v reálném čase.
Spuštění nové kampaně
Zombie kampaň jsme spustili 1.11. 2024, těsně před Black Friday a vánoční sezónou.
Cíl byl jasný – zjistit, zda se produkty dokážou prosadit, když dostanou prostor.
Výzva – Jak škálovat kampaně, když P-MAX dosáhl svého limitu?
V roce 2024 jsme dosáhli rekordních obratů a udrželi efektivitu kampaní. Tam kde jiné eshopy dosahují buď stagnujícího, nebo klesajícího meziročního výkonu, tam TLAMA Games vyrostlo celkově o 17 %.
Nicméně, Performance Max (P-MAX) kampaně začaly narážet na své limity. I přes maximální optimalizaci se ukázalo, že některé produkty v kampaních nezískávají žádné prokliky.
Analýzou jsme zjistili, že většinu tržeb generuje jen část produktů, zatímco jiné zůstávají neviditelné. Bylo potřeba ověřit, zda má smysl jim dát šanci, nebo zda jsou opravdu neprodejné.
Řešení – Zombie kampaň
Jak jsme identifikovali „neviditelné“ produkty?
Produkty bez výkonu jsme pojmenovali „zombie produkty“. Definovali jsme je tak, že za posledních 30 dní získaly méně než 3 prokliky.
Ruční filtrování by bylo extrémně časově náročné, proto jsme proces automatizovali:
Stahuje data o výkonnosti produktů a filtruje „zombie produkty“.
Stahuje data o výkonnosti produktů a filtruje „zombie produkty“.
Stahuje data o výkonnosti produktů a filtruje „zombie produkty“.
Správné řízení kampaní bylo klíčové, protože konverzní okno u zákazníků trvá v průměru 3 týdny. Kvůli tomu jsme nastavili pravidelné synchronizační meetingy s klientem, abychom měli pod kontrolou výkon v reálném čase.
Spuštění nové kampaně
Zombie kampaň jsme spustili 1.11. 2024, těsně před Black Friday a vánoční sezónou. Cíl byl jasný – zjistit, zda se produkty dokážou prosadit, když dostanou prostor.
Výsledky za první měsíc (listopad 2024)
Závěrem
Implementace „zombie“ kampaně ukázala, že i zdánlivě neprodejné produkty mohou v portfoliu najít své kupce. <br><br>Díky pokročilé segmentaci a automatizaci se podařilo rozšířit prodeje, navýšit tržby o miliony korun a zároveň udržet PNO pod cílovou hranicí.Tento přístup nejen že přinesl okamžité výsledky, ale odhalil nový prostor pro dlouhodobý růst a další optimalizace PPC kampaní.