Ponnie

Konkurenční boj v Google Nákupech

+87 % Nárůst počtu zobrazení
+45 % Nárůst počtu nákupů
E-shop
Především si vážím osobního přístupu majitele agentury, který se nám v našich počátcích velmi aktivně věnoval.

S agenturou Viktory jsme velice spokojeni.

Přečíst celou referenci

Ing. Mgr. Dominik Mašek

+87 %Zobrazení (Google Ads)
+38 %Kliknutí na reklamu
-26 %CPC (Cena za proklik)
-33%PNO (Náklady vs. Obrat)
+45%Více online nákupů
+51%Růst hodnoty konverzí

Zadání a cíl spolupráce

Po detailní analýze jsme upravili strategii následujícím způsobem:

Maximalizovat prodeje

Během vánoční sezóny.

Optimalizovat rozpočet

Pro co nejlepší návratnost investic (ROI).

Otestovat efektivitu

Performance Max kampaní vs. Shopping kampaní.

Zajistit růst

Měřitelných ukazatelů výkonnosti.

S nárůstem konkurence a rostoucím významem automatizovaných kampaní bylo nutné přizpůsobit strategii PPC kampaní pro maximální efektivitu.

„S agenturou Viktory jsme velice spokojeni.

Především si vážím osobního přístupu majitele agentury, který se nám v našich počátcích velmi aktivně věnoval.“

- Ing. Mgr. Dominik Mašek

O klientovi

Ponnie

Společnost Ponnie Toys s.r.o. je vývojář a prodejce hraček a her z Evropy specializující se na produkty, které rozvíjejí dětskou kreativitu, mentální a fyzické schopnosti. Mezi jejich hlavní produkty patří jezdící koník Ponnie, který je u dětí oblíbený pro jeho schopnost poskytovat radost a podporovat hru. Koník je testován a osvědčen v domácím prostředí zakladatele, kde získal srdce jeho dětí a i po deseti letech zůstává oblíbenou hračkou. Produkty Ponnie se zaměřují děti, aby obohatily jejich svět plný her a fantazie.

 

Klíčová výzva – Jak nejlépe rozložit rozpočet mezi Shopping a Performance Max kampaně?

Původně byly naše PPC kampaně postaveny primárně na Shopping kampaních, které tvořily 90 % celkového rozpočtu. Nicméně vzhledem k rostoucí konkurenci a omezené viditelnosti jsme se rozhodli otestovat Performance Max kampaně, které nabízejí větší dosah napříč Google platformami (Search, YouTube, Display, Discovery, Gmail a Shopping).

Výzva – Jak zlepšit výkon zavedeného e-shopu?

Hlavním problémem byla nevyvážená struktura kampaní. Google Nákupy fungovaly poměrně dobře, zatímco vyhledávací a obsahové kampaně generovaly nízké konverze. Kromě toho chyběla přesná analytika a některé produkty v kampaních nezískávaly žádnou viditelnost.

Výzva – Jak škálovat kampaně, když P-MAX dosáhl svého limitu?

V roce 2024 jsme dosáhli rekordních obratů a udrželi efektivitu kampaní. Tam kde jiné eshopy dosahují buď stagnujícího, nebo klesajícího meziročního výkonu, tam TLAMA Games vyrostlo celkově o 17 %.

Přesun 90 % rozpočtu do Performance Max kampaní, které byly nastaveny tak, aby oslovovaly širší publikum a využily plný potenciál Google sítě.

Shopping kampaně drženy na 10 % rozpočtu s nižší nabídkovou cenou za kliknutí, aby byl maximalizován dopad Pmax kampaní.

Optimalizace produktového feedu – vylepšení názvů, popisů a dalších dat pro lepší shodu s vyhledávacími dotazy.

Vyřazení dynamického remarketingu, který neměl kvůli specifičkosti produktu velkou přidanou hodnotu.

Práce s automatizovaným biddováním pro maximalizaci viditelnosti a konverzí.

Co jsou Shopping a Performance Max kampaně?

 

01
Shopping kampaně– Zobrazují produkty přímo ve vyhledávání a v Google Nákupech. Jsou založeny na produktovém feedu a vyžadují ruční optimalizaci.
02
Performance Max kampaně – Plně automatizované a kombinují více reklamních formátů v rámci Google sítě. Využívají AI k optimalizaci rozpočtu a maximalizaci výsledků.

 

Shrnutí a přínos pro Ponnie Toys

  • Zvýšení viditelnosti – Performance Max kampaně přivedly více relevantních uživatelů za nižší cenu.
  • Lepší konverzní poměr – Optimalizací feedu a strategie biddování jsme dosáhli vyšší návratnosti investic.
  • Efektivní rozložení rozpočtu – Přesun rozpočtu do Pmax se ukázal jako správná cesta k vyšší efektivitě.
  • Kombinace automatizace a manuální optimalizace – I přesto, že Performance Max kampaně jsou automatizované, klíčovým faktorem úspěchu byla ruční optimalizace produktového feedu a cílení.

 

Závěrem

Tato případová studie potvrzuje, že Performance Max kampaně mohou přinést skvělé výsledky díky správnému nastavení a odborné optimalizaci.

Chcete také zvýšit návštěvnost a posílit svou značku ve vyhledávačích?

Ozvěte se nám – společně najdeme tu správnou cestu.

 

Vyřešíme i váš problém

Vaše reklamy nefungují, jak by měly? Máte pocit, že investujete do marketingu, ale výsledky nejsou podle očekávání? Nebo možná jen nevíte, kde začít? Pomůžeme vám identifikovat slabá místa a navrhneme konkrétní kroky, jak marketing nastavit tak, aby přinášel skutečné výsledky. Domluvte si s námi konzultaci zdarma a zjistěte, jak můžeme váš byznys posunout dál.

Spojte se s námi
Ing. Viktor Kolář
Ing. Viktor Kolář +420 777 298 338 kolar@viktory.cz
Nabízíme vám 1 hodinu našeho času zdarma, během které:  
  • spolu probereme vaše marketingové plány
  • odhalíme příležitosti k dlouhodobému růstu
  • vám dáme konkrétní tipy a doporučení
  • si vyzkoušíme, jak by se nám spolupracovalo
Viktory digital s.r.o., Vršovická 817/5, 101 00 Praha.
IČ: 17532256, DIČ: CZ17532256, jsme plátci DPH.
napište nám